Bonner Online-Bibliographie zur Comicforschung

WIKINDX Resources

Oppolzer, Markus: "Intercultural Perspectives on and in Shaun Tan’s The Arrival." In: Michaela Rückl (Hrsg.): Sprachen und Kulturen: vermitteln und vernetzen. Beiträge zu Mehrsprachigkeit und Inter-/Transkulturalität im Unterricht, in Lehrwerken und in der Lehrer/innen/bildung. (Salzburger Beiträge zur Lehrer/innen/bildung: Der Dialog der Fachdidaktiken mit Fach- und Bildungswissenschaften, 2.) Münster: Waxmann, 2016, S. 73–84. 
Added by: joachim (24 Jan 2017 12:09:27 UTC)   
Resource type: Book Article
Languages: englisch
BibTeX citation key: Oppolzer2016a
Email resource to friend
View all bibliographic details
Categories: General
Keywords: "The Arrival", Australien, Didaktik und Pädagogik, Interkulturalität, Tan. Shaun
Creators: Oppolzer, Rückl
Publisher: Waxmann (Münster)
Collection: Sprachen und Kulturen: vermitteln und vernetzen. Beiträge zu Mehrsprachigkeit und Inter-/Transkulturalität im Unterricht, in Lehrwerken und in der Lehrer/innen/bildung
Views: 4/36
Views index: 3%
Popularity index: 0.75%
Attachments   URLs   https://www.academ ... n_Tans_The_Arrival
Abstract
One of the most lauded features of Shaun Tan’s The Arrival is its textual and generic hybridity. However, (inter-)cultural readings of the picture book, both in the academic context and within Evelyn Arizpe (2014) and her team’s Visual Journeys project with immigrant children, reveal noticeable diffculties in determining the cultural implications of the text. By contrasting its two main genres, documentary and utopian writing, this paper sets out to explain why the book allows for such divergent readings and recommends students in their later teens as the ideal target group for a cultural reading of The Arrival in the classroom.
  
wikindx 5.2.beta 1 ©2017 | Total resources: 10861 | Username: -- | Bibliography: WIKINDX Master Bibliography | Style: Comicforschung-Bibliographie Stil (CFB) | Database queries: 56 | DB execution: 0.23506 secs | Script execution: 0.25260 secs